torsdag 27. januar 2011

Tapet-illusjon?!

Jeg fant en fantastisk gul tapet fra Nordic leaves i den siste utgaven fra Bolig pluss, og tenkte at den måtte jeg har i stua mi. Jeg har en vegg som for øyeblikket er svart/hvit....men jeg har tenkt på å kanskje bytte den ut, og tenkte denne gule varianten ville være frisk og deilig å se på. Så jeg sendte inn bestilling på www.flugger.no og bestilte i samme slengen en god del tapetprøver av andre fine tapeter som jeg skal bruke til diverse ting og tang....og jeg var svært fornøyd når pakken kom på døren: Ut på kvelden ser jeg på min nye tapetrull og tenker at den så da ikke så gul ut lenger....den så mer gusje-grønn ut, og jeg tenkte at jeg må ha fått feil farge. Neste dag ser jeg på tapeten igjen...da i dagslys like ved vinduet...og da er den plutselig gul igjen, men når jeg tar den med innover i stua mot den veggen jeg liksom skulle tapetsere så blir den altså gusje-grønn.....men når jeg så tar den med inn på badet er den gul igjen.....
Det viser seg at den er gul i noen lys og gusjegrønn i andre, og jeg kjenner at jeg blir litt surrete i hodet av det - og det hjelper jo ikke at den er gul og fin i feil ende av stua og på badet når den ikke lenger er gul der den liksom skal opp på veggen. Jeg sitter derfor å føler meg litt som et offer for en tapet-illusjon.....

Her er den fra flugger sine sider, gul og fin:

Sånn ser den altså ikke ut i min stue.....så hva skal jeg da med tapeten?! Jeg gidder ikke ha en gusje-grønn vegg heller...så kanskje jeg heller tar den med til vår svenske stuga, og håper den vil vise seg fra sin gule side der.....

En litt skuffet og forvirret hilde...

16 kommentarer:

  1. Det er det kjipe med å bestille på nett... er det forresten dyrt å bestille tapetprøver?? Er jo kjempelurt å ha til forskjellige småprosjekt :)

    SvarSlett
  2. Kun 4 kroner pr tapet-prøve, så det syns jeg nå var ganske billig.... Håper du nyter mamma livet e-line!!!

    SvarSlett
  3. Finnes denne tapeten til salgs enda? Har sikla på den siden den kom, men det er først nå jeg har et sted å bruke den.. og da finner jeg den ikke på nettet??? Krise!

    SvarSlett
  4. Wasir atau sering disebut ambeien (dalam bahasa inggris atau latinn disebut Hemorrhoid dan dalam bahasa kedokteran disebut Piles) adalah penyakit atau gangguan pada anus dimana Sphinchter Ani atau bibir anus, mengalami pembengkakan yang kadang-kadang disertai pendarahan

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...