fredag 14. januar 2011

lindeberg gård

Hvem sier at man må bo på landet for å kunne gå på bondegården og hilse på dyra?!? For oss som bor på Lindeberg er det bare å spasere noen hundre meter og vips så er du på lindeberg gård.... og i dag var det planleggingsdag i barnehagen, så da tok vi oss rett og slett en liten gårdstur på formiddagen.
Til tross for kort avstand til gården så kan vi vel ikke akkurat skryte på oss å ha gårdsvante barn. Emil ville helst sitte i vogna og se på dyra litt på avstand...de var visst litt skumle. Men på vei hjem var han riktig så eplekjekk og snakket ivrig om hvor artig det var på bondegården, og hestene var visst favoritten. Da jeg spurte så fint om han syns dyra var litt skumle så svarer han raskt og kontant: "nei det var ikke skummelt. Det var artig! Moie (naomi) var redd, ho skreik.....ikke jeg!"
Ut på kvelden innrømmet han at grisene var litt skumle, de kranglet sånn.
"Jeg liker hester jeg, og kua biola"!

Kua som hadde det fine navnet biola. det falt i smak hos emil som er en stoooor biola-drikker!
Emil og biola: (tryggest i vogna)
Mot slutten turte han å bevege seg mot gjerdet og se inn til grisene....men så begynte de å krangle litt der inne, og da ble litt skummelt igjen....
Men jeg tror det er få som kan etterligne grise-grynting slik som Emil kan, der er han helt rå. Jeg vet ikke hvordan han gjør det, men han klarer å lage skikkelig grise lyd. Et av hans mange talent... Den gutten kommer nok til å klare seg bra i livet ja!

3 kommentarer:

  1. Så fine bilda:) ser ut som dokker hadde en koselig tur i formiddag selv om noen av dyrene var litt skummel:) Klem fra tante Rigmor

    SvarSlett
  2. Tror ironisk nok ungene dine får mer omgang med dyr enn mine... Ta oss med på gårds-safari neste gang vi kommer:)

    verdals gjengen hilser

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...