onsdag 16. februar 2011

Kreativt kaos og glede

Det er litt kaotisk i hodet mitt for tiden, et slags kreativt kaos....jeg har så mange tanker og ideer om hvordan jeg skal gjøre det fint rundt meg, lysere rundt meg, gladere rundt meg.... hva jeg skal lage og skape og sy og male og trekke om.... til tider kan jeg nesten bli litt sliten av meg selv og alle planene mine, men saken er egentlig den at det kreative i meg på mange måter har vært min redning og min vei ut av det tunge og vanskelige.

For ett års tid siden etter at min mamma døde og min datter ble født med tre dagers mellomrom møtte jeg som man sier på godt norsk veggen, og jeg møtte den hardt - og jeg kjemper fortsatt med å finne en vei tilbake, finne en måte å leve på og en måte å fungere på etter at min verden raste sammen og min måte å leve på plutselig ikke fungerte lenger - og her har altså det kreative i meg på mange måter vært med på å hjelpe meg opp igjen. For det første så fikk jeg plutselig tid til å dyrke den siden av meg når jeg ikke lenger klarte å gjøre noen ting annet enn å se i veggen, og for det andre så har det gitt meg så mye GLEDE. Jeg blir engasjert og oppglødd og rett og slett glad av alt det fine jeg kan skape rundt meg.
På mange måter driver jeg å finner meg selv...og jeg har ikke bare oppdaget hva smerte og sorg er, men også hva GLEDE er og hvor lite som egentlig skal til for å gjøre livet gladere og mer betydningsfullt. Jeg blir GLAD av farger - glade energigivende farger, jeg blir glad av blomster, jeg blir glad av deilige mønster og fine ting å se på og hvile øyet og hodet på....jeg blir glad av å male og forvandle, jeg blir glad av å sy og skape....jeg blir glad av å være kreativ.


Jeg blir glad bare av å se på alle de deilige fargene i malingsspannene mine...


Jeg blir glad når jeg kan forvandle to triste lysestaker som har ligget gjemt på loftet siden vi fikk de i bryllupsgave for 5 og et halv år siden til en ROSA drøm.


En aldri så liten ekstrem forvandling.


Jeg blir glad når jeg kan forvandle enda en stusselig ramme til en deilig turkis drøm!


Jeg blir glad av gult, og jeg blir glad av fine tapeter....og jeg blir veldig glad av å se på denne nydelige tapeten som blant annet skal få komme opp på skapdørene på barnerommet.


Og jeg har sist, men ikke minst oppdaget hvor mye bedre lunsjen smaker når den er servert på deilig servise fra RIce, gjerne med en kopp blomster attåt...

21 kommentarer:

  1. Og jeg blir GLAD av å lese bloggen din!

    SvarSlett
  2. Nydelige farger, nydelige blomster og nydelige du!! Håper dagen blir god og at kreativiteten flommer over :) Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Hittade in oss dig för första gången idag och vilken härlig blogg du har! Fina saker och fantastiska färger. :-)

    Ljusstakarna du målat om blev hur fina som helst!

    SvarSlett
  4. Du har en herlig og ærlig blogg!
    Du skriver så levende og jeg blir rett og slett GLAD av å være her inne :)
    Ta vare å den herlige kreativiteten din!
    KLEM Carina

    SvarSlett
  5. Hei Hilde! Jeg blir også glad av bloggen din! Det er så godt når man kan få omfavne alt det vakre og gode i verden, selv om alt ikke er akkurat slik man skulle ønske. Alt godt til dere alle fire! God klem fra Anka

    SvarSlett
  6. Herlig å følge med deg. Du blir liksom litt nærmere, også blir jeg jo kjent med den "nye" Hilde... Og det liker jeg:)

    Du er min stjerneblogger

    Klem fra Iren

    SvarSlett
  7. Så masse masse fine ord fra fine fine mennesker! TAKk! Såå trivelig at dere følger med på bloggen min, og så trivelig med så fine hilsener. Dere gjør meg glad!!

    SvarSlett
  8. åhh.. for noen deilige farger!! Herlig :) Og de plonka-putene.. ja, de hadde gjort seg hjemme hos oss også ;)

    klem

    SvarSlett
  9. Å den tapeten och ljusstakaran.. såå läckra.

    /Mia :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...