onsdag 8. oktober 2008

26 år har gått.......


26 år har gått siden jeg så dagens lys en høstdag i Izumo, Japan.....

Hva har jeg oppnådd på disse årene? Hva har jeg erfart? Hva har jeg lært? Hva har jeg overlevd? Hva har jeg opplevd? Hvem har jeg møtt? Hvor har jeg vært? Ja hva har vært med å prege meg og gjort meg til den Hildemiho jeg er i dag....26 år etter 6 oktober 1982???!!!

I dette lille filosofiske øyeblikket som nå har intruffet meg vil jeg nå prøve å trekke frem noen høydepunkter fra mitt 26 år gamle liv: (i en noe tilfeldig rekkefølge)

- tatt Kong Olav i hånden
- overlevd et jordskjelv på 7,2
- vært i 17 land
- vært på nordkapp
- blitt utdannet sosionom
- blitt mamma til en fantastisk liten gutt
- giftet meg med mannen i mitt liv
- raftet i sjoa
- bodd 11 år i japan
- fått meg et gult rekkehus og en gul stasjonsvogn (men mangler fortsatt lappen...)
- fått fast jobb og alt det innebærer.....
- gått over besseggen
- besteget galdhøpiggen
- løpt naken gjennom en tunnell
- vært under eiffeltårnet (men ikke på toppen....hihi høydeskrekk)
- gått fra å være blondine til brunette....
- lært meg det fonetiske alfabetet
- kunnet snakke flytende japansk.... (og håper det ligger der i nervebanene et sted...)
- var en gang ganske god til å hoppe strikk
- klarer å få bena bak hodet....
- klappet en tiger
- hatt bursdag i 32 timer en gang.... (forstå det den som kan)
- overnattet i lavo i -20 grader (aldri mer!)
- jobbet i en fiskedisk på obs......

ja det var det jeg kom på.......
en ting er i alle fall sikkert: hildemiho 26 år er lykkelig og fornøyd med livet!


3 kommentarer:

  1. Du har blitt filosofisk på dine gamle dager:) Synes det mangla litt på den lista, jeg kan føye til litt når jeg kommer!

    SvarSlett
  2. Sitter og leser litt på den fine bloggen din... og er enig med Iren, det mangler noe på den liste, bl.a. det fantastiske kor du har synget i, den uimodståelige danske som du har blitt kjent med... Ellers ser det ut som dere har det bra og gutten vokser jammen! Håper vi får til å treffes neste gang jeg kommer! klem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...